خودرو

تحقق رشد 50 درصدی تولید در ایران خودرو در نیمه نخست 1401

پنل اس ام اس هیرو

به گزارش خبرنگار آلانه، آیین پایان تولید خودروی
سمند در سایت خودروسازی تبریز با حضور مدیرعامل ایران خودرو، مدیرعامل ایران خودرو
تبریز، استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

در این مراسم مهدی خطیبی مدیرعامل ایران خودرو، از تارا،
دنا و سورن به عنوان جایگزین خودروهای سمند و پژو 405 نام برد. 85 هزار و 500 دستگاه
خودروی ناقص در کف پارکینگ ها بود و امروز صفر مطلق شد. این اقدام به خودی خود 25 درصد
شاخص های منفی کیفی محصولات را کاهش داده و صرفه جویی هزینه ها را امکان پذیر کرده
است.

وی با بیان اینکه شناسایی گلوگاه و موانع تولید حائز
اهمیت است، افزود: برنامه ما این بود که از ابتدای خرداد سال جاری برای همیشه با تولید
خودروی ناقص خداحافظی کنیم و امروز به خط پایان خودروهای کف رسیدیم.

مدیرعامل ایران خودرو بحران قطعات الکترونیک را موجب
خوابیدن خطوط تولید ندانست و گفت: رینگ وسینی فن از جمله گلوگاه ها بود اما امروز
با برنامه ریزی در خصوص شبکه تامین در صدد رفع گلوگاه ها هستیم.

خطیبی ادامه داد: صنعت خودرو صنعت تیراژ محور است و
برای سرشکن شدن هزینه ها قیمت باید رقابتی شود و رفع گلوگاه‌ها به صادرات محوری کمک
می‌کند.

وی بیان کرد: خروجی گزارشات راجع به کیفیت خودرو در
قبل و پس از تحویل نشان دهنده افزایش شدید شاخص های کیفی است. البته ارتقای کیفیت یک
مسیر بی پایان است و نیازمند همبستگی و اتحاد است. خداحافظی با تولید خودروی سمند و
پژو 405 و پایان تولید خودروهای ناقص را به صنعت کشور تبریک می‌گویم.

مدیرعامل ایران خودرو با تصریح بر اینکه افزایش تولید
تا تیراژ 850 هزار خودروی کامل در حوزه سواری و سنگین در برنامه ها قرار گرفته است،
افزود: تولید کامل و فاصله گرفتن از تولید مکانیکی هدف ایران خودرو است.

خطیبی یادآور شد: 303 هزار و 905 دستگاه تولید کامل تا امروز و رشد 50 درصدی نسبت به سال
گذشته داشته‌ایم. فروش و صدور فاکتور محصولات ایران خودرو از ابتدای سال جاری تاکنون
296 هزار دستگاه بوده که رشد 47 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد. ضمن
اینکه 298 هزار دستگاه خودرو تحویل مشتریان شده که 35 درصد بیش از سال گذشته بوده است.

وی با توجه به دستورات هشت محوری ریاست جمهوری برای
صنعت خودرو در اسفند 1400 اذعان داشت: امروز ایران خودرو به تمامی دستورات جامه عمل
پوشانده است که رشد 50 درصدی تولید از جمله آنها بوده است.

مدیرعامل ایران خودرو همچنین به افزایش مدت زمان گارانتی
به سه سال و تولید خودروی برقی تارا از جمله اقدامات این گروه خودروسازی اشاره کرد
و گفت: منتظر هستیم شهرداری و وزارت نیرو نسبت به ایجاد ایستگاه شارژ در سطح شهر اقدام
کند.
خودروی تارای برقی با قدرت 160 اسب بخار و 300 نیوتن متر
گشتاور با یک بار شارژ قادر به پیمایش 300 کیلومتر است و با تولید دستگاه فست شارژ
در داخل، مدت زمان شارژ باطری این خودرو 20 دقیقه خواهد بود.

خطیبی در ادامه متذکر شد: در راستای واگذاری سهام درون
شرکتی و خصوصی سازی، تمامی اقدامات موردنیاز انجام شده است. در ارتقای کیفیت و تولید
مستقیم با 279 پروژه معاونت کیفیت توفیقات خوبی داشته ایم. در صادرات توافقات لازم
با کشورهای روسیه صورت گرفته است. صادرات تارا و کشنده آتومان به روسیه و تارا و دنا
به ونزوئلا از محصولات صادراتی ایران خودرو است.
صادرات قطعه نیز طی شش ماه گذشته حدود سه برابر نسبت به سال گذشته افزایش
یافته است.

وی با اشاره به جمعیت 19.5 میلیون نفری سهامداران ایران
خودرو خاطرنشان کرد: قیمت گذاری برای خودروی هایما اصلاح شد و به بورس عرضه شد. پس
از کشف قیمت برای هایما اس 5 شرایط لیزینگ فراهم شد.
هایما
با قیمت 795 میلیون تومان در بورس کالا قیمت‌گذاری شد. 495 میلیون تومان از مشتریان
اخذ شد و 300 میلیون تومان مابقی طی مدت زمان 36 ماه با سود 30 درصد تعیین شده از سوی
بانک مرکزی قابل پرداخت خواهد بود. عرضه در بورس موجب شد هایما اس 5 و 7، 50 تا 60
میلیون تومان در بازار کاهش قیمت داشته باشد.امیدوارم با همکاری وزارت صمت و دولت قیمت
ها به سمتی برود که زیان ناشی از تولید و فروش محصولات برچیده شود.

مدیرعامل ایران خودرو همچنین به تولید یک نمونه خودروی
“ری را” محصولی در سطح کلاس روز
جهانی اشاره کرد و گفت: 47 دستگاه صنعتی سازی “ری را” تا 10 روز آینده به
تولید خواهد رسید. ضمن اینکه برنامه برای اجرای تست تصادف و استاندارد ری را در حال
انجام است تا در نهایت در 1402 به تولید برسد.

خطیبی در پایان از رونمایی خودروی TF21 به عنوان یک خودروی اقتصادی و باکیفیت ظرف چند روز آینده خبر داد و افزود:
خودروی سمند تبلور باور ملی به اینکه ما می‌توانیم خودروساز شویم و یک محصول ملی بود.
“ری را” خروجی سمند است و سمند بود که مسیر را برای ساخت خودروهای ری را
و
TF21 هموار
کرد. با توجه به ظرفیت های تبریز و استان آذربایجان شرقی، پس از حذف سمند،
تولید سورن در سایت خودروسازی تبریز با حداقل تیراژ 400 دستگاه، ایجاد خط
بدنه و رنگ در تبریز با سرمایه گذاری 10 هزار میلیارد تومان و تولید
اقتصادی از برنامه های آینده این گروه خودروسازی خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا