خودرو

مهمترین اولویت سایپا تکمیل و تجاری سازی خودروهای ناقص است

پنل اس ام اس هیرو

به گزارش آلانه،مدیرعامل گروه خوروسازی سایپا گفت: با توجه
به شرایط خاصی که در سال های گذشته در حوزه صنعت و بازار خودرو کشور به وجود آمده،
خودرو به کالا و محصولی سیاسی تبدیل شده و بخش های زیادی از حاکمیت با آن مرتبط شده
اند؛ از این رو لازم است تا تمام تمرکز خود را روی اجرای برنامه های وزارت صنعت، معدن
و تجارت و تحقق هدف‌گذاری های صورت گرفته در این بخش قرار دهیم
.

محمدعلی تیموری اظهار کرد: مهمترین موضوع حال حاضر، بحث خودروهای
ناقص دو خودروساز بزرگ کشور است که باعث شده بسیاری از اقشار جامعه درباره آن صحبت
و اظهارنظر کنند، بنابراین نخستین و مهمترین کار ما در کوتاه مدت، تمرکز روی تکمیل
و تجاری سازی این محصولات است
.

تقویت زنجیره تامین و عرضه سایپا

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه کاهش خودروهای
ناقص در پارکینگ های سایپا را به صورت شبانه‌روزی دنبال خواهیم کرد، افزود: برای عملی
شدن این برنامه و همچنین تحقق هدف‌‌گذاری های صورت گرفته در بحث افزایش تیراژ تولید،
به همراهی و تقویت زنجیره تامین نیاز مبرم داریم؛ از این رو،
۸۰ درصد
توان مالی و غیرمالی ما باید به سمت زنجیره تامین سوق داده شود
.

تیموری ادامه داد: بعد از زنجیره تامین، باید به زنجیره عرضه
که حوزه فروش و خدمات پس از فروش را شامل می‌‌شود، توجه ویژه ای داشته باشیم؛ چرا که
این بخش از گروه، در ارتباط مستقیم با مردم هستند و نوع عملکرد آنها تاثیر زیاد و تعیین
کننده بر تصویر ذهنی جامعه و رضایت آنها از سایپا خواهد گذاشت
.

وی با اشاره به این موضوع که کمبود قطعات در سطح نمایندگی های
سایپا یک چالش اساسی است که باید به سرعت برطرف شود، افزود: برای تقویت شبکه خدمات
پس از فروش، زنجیره تامین سایپا نیز نقش کلیدی خواهد داشت و می توان با تامین به موقع،
به اندازه و باکیفیت قطعات، زمینه های افزایش رضایت مشتریان را فراهم کرد
.

کیفیت بیشتر و قیمت کمتر با تولید اقتصادی محصول

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: یکی از مشکلاتی که همواره
صنعت خودرو ایران را با مشکل مواجه کرده، تولید محصول با تیراژ کم یا نهایتا متوسط
است که در خودروسازان برتر دنیا، امری نکوهیده و فراموش شده است
.

تیموری اظهار کرد: اگر تولید یک محصول اقتصادی نباشد، نمی توانیم
کیفیت بیشتر و قیمت تمام شده کمتر را در آن انتظار داشته باشیم؛ بنابراین اقتصادی کردن
تیراژ تولید هر یک از محصولات یکی از برنامه های اصلی ما خواهد بود و در طراحی و تولید
محصولات جدید نیز این موضوع شرط اصلی به حساب می آید
.

وی گفت: یکی از راهکارهایی که برای تولید اقتصادی محصولات مدنظر
ماست، همکاری دو خودروساز بزرگ کشور است که می تواند با راهبری وزارت صنعت، معدن و
تجارت محقق شود
.

مشارکت قطعه سازان در طراحی محصولات جدید

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در ادامه به ظرفیت بالای صنعت
قطعه سازی در کشور اشاره کرد و افزود: ما در زنجیره تامین قطعات مشکلی نداریم اما پاشنه
آشیل سایپا همیشه موضوع موتور و قوای محرکه بوده که البته با فراگیر شدن خودروهای اتوماتیک،
مشکل گیربکس نیز اخیرا به آن اضافه شده است. این موارد باید با یک برنامه‌ریزی کامل
و عملیاتی، در کوتاه مدت برطرف شود
.

تیموری با بیان اینکه هیچ نگرانی برای اعطای مسئولیت‌های بیشتر
به قطعه سازان کشور نداریم، اظهار کرد: یکی از اقداماتی که باید در دستور کار قرار
گیرد، مشارکت و همراهی قطعه سازان از مراحل اولیه طراحی محصولات جدید است؛ چرا که اگر
قطعه‌ساز از آغاز کار، در جریان طراحی و ویژگی های محصول قرار نگیرد و نظرات خود را
اعلام و اعمال نکند، منجر به اتلاف وقت و هزینه های زیادی خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا