خودرو

رمز صدرنشینی 12 ساله ایساکو در کسب رضایت مشتریان تشریح شد

پنل اس ام اس هیرو

به گزارش آلانه، معاون شبکه خدمات پس از فروش شرکت ایساکو ضمن تاکید بر شفاف سازی
عملکرد شرکت های خدمات پس از فروش و چگونگی کسب رتبه یک این حوزه توسط ایساکو بیان کرد: ارزیابی شرکت
های خدمات پس از فروش خودرو آیتم هایی نظیر ارزیابی نمایندگی های مجاز، ارزیابی سیستم
خدمات پس از فروش، سنجش رضایتمندی مشتریان و مدیران نمایندگی ها را شامل می شود.

به گزارش خبرنگار آلانه،
ماشاالله وردینی
افزود: شاخص ارزیابی نمایندگی
های مجاز 17.5 درصد،شاخص سیستم خدمات پس از فروش 47.5 درصد،سنجش رضایتمندی مشتریان 30 درصد و میزان رضایت مدیران نمایندگی ها 5 درصد از کل امتیاز ارزیابی شرکت های
خدمات پس از فروش را تشکیل می دهد.

معاون شبکه خدمات پس از فروش
ایساکو عنوان کرد: در ارزیابی هایی که توسط شرکت بازرسی ‌و کیفیت استاندارد ایران(
ISQI) صورت گرفته شرکت ایساکو در شاخص ارزیابی
نمایندگی های مجاز 4.4 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته که با توجه به شرایط
تحریم و کرونا رشد قابل توجهی بوده است. امتیاز ایساکو در شاخص سیستم خدمات پس از
فروش از سوی ستاد شزکت ها امتیاز 90.97 را در سال 99 کسب کرده که بالاترین امتیاز
در میان شرکت ها بوده و نسبت به سالهای گذشته نیز رشد خوبی را تجربه کرده است. در شاخص
رضایتمندی مشتریان(
(CSIاز
امتیاز 70.7 در سال 94 به امتیاز 77.3 در سال 99 رسیده ایم و نسبت به سال گذشته 1
نمره رشد داشته ایم و خوشبختانه بیشترین امتیاز را در میان شرکت های خدمات پس از
فروش کسب کرده ایم. ضمن اینکه تمام هدف ایساکو جلب رضایت مشتریان است.

وردینی ادامه داد: ایساکو در شاخص
رضایت مشتریان
(CSI) طی چهار
فصل سال 99 رشد داشته به طوری که در ابتدای سال 99 امتیاز 76 و به تدریج به
امتیاز 76.4 و در پاییز به امتیاز 77.9 و
در نهایت در زمستان موفق به کسب امتیاز 78.4 شده است. این در حالی است که عدد کیفی
مدنظر وزارت صمت در این شاخص 76 بوده است که ایساکو توانسته ضمن کسب امتیاز مدنظر
وزارت صمت هدف سختگیرانه خود را نیز پاس کند. همچنین در آیتم ارزیابی رضایت مدیران نمایندگی ها
(DSI) از امتیاز 62.3 در سال 94 به
امتیاز 74.2 در سال 99 رسیده است که با رشد 5.2 درصد در پارامتر
DSI موفق به کسب رتبه یک در حوزه خدمات پس از
فروش شده است. این موفقیت حاصل حمایت ایساکو از نمایندگی ها در تامین و توزیع
قطعات، پشتیانی فنی و مهندسی، آموزش های الکترونیکی و … بوده است.

وی تشریح کرد: بر اساس جدیدترین
ارزیابی که توسط شرکت بازرسی و کیفیت و استاندارد ایران صورت گرفته امتیاز نهایی
شرکت ایساکو 85.5 شده که نسبت به امتیاز 83.9 در سال 98 رشد چشمگیری بوده است.

معاون شبکه خدمات پس از فروش
ایساکو اذعان داشت: ایساکو یازده سال متوالی موفق به کسب مقام اول در خدمات پس از
فروش شده بود و هدف ما برای امسال این بود که بازهم مقام اول را کسب
کنیم که خوشبختانه موفق به تحقق این هدف شدیم.

وردینی یادآور شد: «شاخص کل
ارزیابی» از منظر سازمان بازرسی و کیفیت و استاندارد ایران عدد 85 بوده که ایساکو
موفق به کسب امتیاز 85.5 شده است.همچنین در شاخص «نتیجه عملکرد» امتیاز80 مدنظر
این سازمان بوده که ما امتیاز 80.4 را کسب کردیم و در کسب «حدنصاب 75 درصد امتیاز
ضریب خدمت» بیش از نیمی از محصولات ما که شامل خودروهای دانگ فنگ
H30 ، پژو 2008،پژو 301،پژو 508، رنو کپچر، هایما
S7 و هایما S5 است موفق به کسب رتبه یک در این شاخص شده و در سایر محصولات مقام اول را کسب کرده ایم.

وی عنوان کرد: کسب این جایگاه با
تلاش کلیه همکاران ما در مجموعه ایساکو و نمایندگان ما به دست آمده و سعی داشته
ایم تمامی شاخص های مدنظر شرکت بازرسی و کیفیت استاندارد و وزارت صمت را جامعه عمل
بپوشانیم.

معاون شبکه خدمات پس از فروش
ایساکو تاکید کرد: با توجه به رشد شاخص ها در حوزه خدمات پس از فروش، شرکت ایساکو
تنها شرکتی است که توانسته در این حوزه به عنوان شرکت برتر انتخاب و معرفی شود.

وردینی با اشاره به سیاست های این
شرکت در زمینه آموزش های دوره ای تعمیرکاران تشریح کرد: دوره های متنوعی را به
منظور ارتقای سطح آموزش پرسنل و تعمیرکاران خود در نمایندگی ها در نظر گرفتیم. به
عنوان مثال تکنسین ها در نمایندگی باید 40 آموزش مختلف را پشت سر بگذارند.

وی در ادامه از رفع مشکلات ساختاری
در نمایندگی های ایساکو خبر داد و گفت: به عنوان مثال کاغذبازی برای نوبت دهی به
مشتریان حذف و نوبت دهی اینترنتی جایگزین آن شده است.

معاون شبکه
خدمات پس از فروش ایساکو در خصوص سیاست های این شرکت در زمینه جلوگیری
از ورود قطعات تقلبی به بازار اظهار داشت: سیستم خدمات پس از فروش ایساکو به این
شکل است که قطعات اصل تنها در نمایندگی ها موجود است و هر قطعه ای که در نمایندگی
ها استفاده می شود در انبار قطعات ایساکو موجود است. اما در صورت مراجعه مشتری به
نمایندگی و نصب قطعات تقلبی بر خودرو شرکت ایساکو به شدت با آنها برخورد خواهد
کرد. ضمن اینکه خودروهایی که از
شبکه نمایندگی های مجاز خدمات دریافت می کنند، تا دو ماه یا 3 هزار کیلومتر
گارانتی قطعه دارند و به منظور کسب رضایت مشتریان از خدمات این موضوع با سیستم
فالوآپ نیز رصد می شود.

وردینی همچنین درباره نحوه ارائه
خدمات پس از فروش خودرو تارا که به زودی به بازار عرضه می شود،گفت : در حال حاضر ٨۵ نمایندگی آماده ارائه خدمات پس
از فروش برای خودرو تارا هستند که تعداد آنها تا پایان سال به ٢۵٠ نمایندگی خواهد
رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا