خودرو

سیاست گذاری گروه بهمن بر تامین قطعات قبل از عرضه محصول به بازار

به گزارش آلانه، نشست خبری گروه بهمن با موضوع برنامه‌های خدمات فروش و پس از فروش با حضور معاون فروش و خدمات پس از فروش، مدیر برنامه‌ریزی و مهندسی فروش، مدیر شبکه فروش و خدمات، مدیر گروه مشتریان گروه بهمن، مدیر بازاریابی و تبلیغات و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار آلانه ٬ امیر میرمنصف معاون فروش و خدمات پس از فروش گروه خودروسازی بهمن در ابتدای نشست اظهار داشت: گروه بهمن به دنبال تغییرات سهامداری، ساختاری و زیرساختی که از حدود 4 سال و نیم گذشته به خود دید، مبادرت به تشکیل سازمان فروش و خدمات پس از فروش نمود. 

وی با اشاره به آثار مثبت این تغییرات ساختاری که حول محور مشتری مداری شکل گرفت، افزود: به اذعان ارزیابی‌های صورت گرفته از سوی سازمان‌های مستقل و وزارت صمت این تغییرات ساختاری بر یک مدار رشد در حال حرکت بوده است.

سیاست گذاری گروه بهمن بر تامین قطعات قبل از عرضه محصول به بازار

معاون فروش و خدمات پس از فروش گروه خودروسازی بهمن تصریح کرد: حوزه فروش و خدمات پس از فروش گروه بهمن مستقل و منفک از شرکت‌های مادر نیستند به نحوی که بخش عرضه محصول و خدمات پس از فروش با شعار “هم فروش و هم مراقبت” همگام با یکدیگر به فعالیت می‌پردازند.

میرمنصف گفت: انفکاک دو حوزه فروش و خدمات پس از فروش که در داخل نیز شاهد آن هستیم، آسیب‌های اقتصادی از جمله افزایش قیمت تمام شده، بروز رقابت کاذب و عدم همسویی این دو حوزه را به دنبال دارد.

سیاست گذاری گروه بهمن بر تامین قطعات قبل از عرضه محصول به بازار

وی تصریح کرد: با وجود تحریم‌ها طی دو سال و نیم گذشته با حمایت سهامداران و مشتریان به جایگاه خوبی در این صنعت دست یافتیم هر چند با توجه به اصل نسبی بودن رضایت مشتری، هر چه کیفیت خدمات افزایش می‌یابد، سطح انتظار مشتری نیز بالاتر می‌رود به نحوی که ناگزیر از ارائه خدمات جدیدتر در مواجهه با ورود شاخص‌های جدید به حوزه فروش و خدمات پس از فروش هستیم.

معاون فروش و خدمات پس از فروش گروه خودروسازی بهمن در ادامه با اشاره به جایگاه گروه بهمن در حوزه فروش بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران تحت نظارت وزارت صمت در سال 98، گفت: شرکت بهمن موتور تولیدکننده خودروهای سواری و وانت در حوزه خدمات فروش به جایگاه نخست دست یافت و بهمن دیزل و سیبا موتور نیز به ترتیب رتبه اول و دوم را در بخش خودروهای تجاری از آن خود کردند

میرمنصف با بیان اینکه گروه بهمن متنوع ترین سبد محصولاتی از دوچرخه تا کشنده‌های خودروهای سنگین را در اختیار دارد، در خصوص جایگاه بخش خدمات پس از فروش این خودروسازی بر اساس ارزیابی‌های سال گذشته تصریح کرد: رتبه نخست در حوزه خدمات پس از فروش خودروهای تجاری به بهمن دیزل، مقام سوم به سیبا موتور اختصاص یافته و در حوزه خودروهای سبک، بهمن موتور با 2 پله ارتقا موفق به کسب رتبه دوم شده است.

وی در خصوص وضعیت تامین قطعات و همچنین تامین بازار لوازم یدکی گفت: زیرساخت ارائه خدمت وجود قطعه است و گروه بهمن نیز از چهار سال گذشته تاکنون بر اساس سیاست‌های تعیین شده و در راستای حفظ رضایت مشتری، عرضه محصول را منوط به تامین قطعات و ورود لوازم یدکی به میزان کافی به انبارهای خدمات پس از فروش این شرکت حداقل برای مدت یکسال دانسته است.

معاون فروش و خدمات پس از فروش گروه خودروسازی بهمن تاکید کرد: تا زمانی که این مهم اتفاق نیفتد و همچنین تکنولوژی و دانش شبکه به سطح قابل قبولی نرسد، عرضه محصول به بازار نخواهیم داشت.

میرمنصف در پاسخ به پرسشی مبنی بر وجود قطعات تقلبی در بازار گفت: وجود قطعات تقلبی در بازار داخل به یک معضل تبدیل شده اما قطعات تولیدی گروه بهمن تحت یک لیبل- هولوگرام خاص و با مشخصات امنیتی و محرمانه تولید می‌شود که بدون استثنا از سریال مارک و سریال نامبر غیرپیوسته برخوردار هستند.

به گفته وی، با اسکن لیبل- هولوگرام و ارسال کد 16 رقمی به سرشماره 02148027 اصالت قطعه قابل شناسایی است که از شبکه نمایندگی‌های مجاز با فاکتور رسمی و ضمانت قانونی عرضه می‌شود.

معاون فروش و خدمات پس از فروش گروه خودروسازی بهمن در خصوص تاثیر نوسان نرخ ارز بر افزایش قیمت قطعات گفت: قطعات با نرخ ارزهای متفاوتی خریداری می‌شود که نرخ ارز تخصیص داده شده نیز مشخص است و بر همان مبنا قیمت‌گذاری صورت می‌گیرد. البته در برخی قطعات حتی‌المقدور نسبت به کاهش سود شرکت اقدام شده و به همین دلیل افزایش قیمت زیر نرخ تورم بوده است.

میرمنصف در ادامه یادآور شد: هیچ ارزی برای قطعات یدکی تخصیص داده نمی شود و قطعات بر اساس حواله ارزی آزاد از بازار و حواله رسمی از صرافی‌ها تامین می‌شود.

وی ادامه داد: توزیع قطعات به سراسر کشور با بهره‌گیری از زیرساختی ترکیبی از حمل ونقل هوایی و زمینی به مراکز استان‌ها 24 ساعت و دورترین نقاط کشور ظرف 48 ساعت صورت می‌گیرد.

معاون فروش و خدمات پس از فروش گروه خودروسازی بهمن با بیان اینکه استانداردسازی خدمات از دو سال گذشته تاکنون آغاز شده است، گفت: در حال حاضر 34 نمایندگی این شرکت در سطح کشور به استانداردهای روز دنیا تجهیز شده‌اند.

میرمنصف یادآور شد: عرضه محصول جدید خواهیم داشت به طوری که سفارش‌گذاری قطعات آن انجام شده، خطوط تولید در حوزه خودروهای سبک آماده است.

وی تاکید کرد: وظیفه قانونی ما و هر شرکتی، پوشش دهی خدمات به مدت 10 سال برای خودروهای عرضه شده به مشتریان است و به عنوان مثال حتی در تامین قطعات مورد نیاز خودروی مزدا 3 تولید سال 89 و قطعات خودروی هاوال وFAW هیچ مشکلی نداریم.

معاون فروش و خدمات پس از فروش گروه خودروسازی بهمن بیان کرد: خودروی ناقص نداریم و با توجه به اینکه سیاست گروه بهمن ایجاد تعهدات بلندمدت نیست، خوشبختانه در زمینه ایفای تعهدات معوق بهترین شرکت خودروساز کشور هستیم.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا